Dagens "ridpass"

Hade ju som sagt träning för Ingrid idag, tränade lite NH-hantering. Som jag även skrev tidigare så har jag och Idde aldrig testat det riktigt seriöst tidigare.

Träningen gick bra, vi började med att Ingrid visade på Lukas, sin häst. Efter en liten stund fick även jag testa på Lukas, väldigt intressant och roligt. Dock så var han lite "segare" i skritten än Idde men det gick bra! :)

Sedan gick vi in till stallet och bytte häst, då fick även Idde ta på sig Lukas repgrimma då det tydligen ger bättre effekt. Ingrid började med Idde så vi fick se lite hur han reagerade och lite sådant. I början fattade han ingenting, han stod mest och glodde på Ingrid och sneglade på mig så fort han inte förstod något. Haha, sötnosen min.

När han började förstå lite grann så fick jag ta över. Jag gjorde lite fel i början, men med Ingrids hjälp så började både jag och Idde förstå lite grann. Så vi avslutade när Idde backade hyfsat lätt och även inte gick jättetätt inpå mig. Så jag tycker det gick bra för att vara första gången.

Självklart ska vi fortsätta med detta och förhoppningsvis blir vi bara bättre och bättre. Nu kommer lite bilder på Ingrid och Lukas, sedan Ingrid och Idde :)




Postat av: Q med ridtravare i fokus!

det verkar som om ni haft roligt =) roligt att prova på två olika hästar så där.Brukar vara mycket lärorikt.

mvh/Q

2011-11-02 @ 21:13:26
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Åsa

Haha, har du stalkat upp mig? :p Du är väldigt välkommen :)

2011-11-02 @ 21:18:03
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: p o n n y s o r y t t a r e ♥

Cool header!



Kika gärna in på vår nystartade blogg och lämna en kommentar, då skulle vi bli jätte glada!

/Erica & Julia - ponnysoryttare ♥

2011-11-03 @ 10:10:36
URL: http://ponnysoryttare.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?