Dagens ridpass

Idag red jag i paddocken, var ju som sagt inte jättemotiverad så kom inte riktigt på vad jag skulle göra. Men det fick bli ett liknande dressyrpass som i tisdags, alltså mycket serpentiner och åttor. I början kändes han väldigt stel, riktigt sådär jobbig och bara gick emot skänkeln och hängde i yttern.

Men jag gjorde mycket skänkelvikningar medans jag värmde upp så efter ett tag så gick han mycket bättre. Efter 40 minuter blev han riktigt fin, framförallt i höger. Sedan kom Hanna förbi efter att ha varit ute och gått med Paggis, hon ville låna min hjälm så hon kunde hoppa upp på Paggis och trava lite barbacka på honom. Så under tiden hon gjorde det så gick jag runt med Idde.

Sedan kastade jag även upp henne på Idde så hon fick övervinna sin rädsla för honom, sist hon satt på honom gjorde hon en rad bocksprång med henne så sedan dess har hon sagt att hon aldrig mer ska rida honom. Haha, men idag kom hon upp. Hon travade på honom ett litet tag och efter en stund såg det riktigt fint ut.

Så idag är jag nöjd med honom, han skötte sig super! :)



Postat av: emelieeriksson

har tyärr inte bloglovin, men jag hoppas att vi kan följa varandra iaf! :)

2011-11-03 @ 20:51:12
URL: http://emelieerikszon.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?