Dagens ridpass

Idag red jag som sagt markarbete. Jag hade noll fantasi i skallen om vad för markarbete jag skulle göra, så jag frågade Åsa. Så hon förklarade en rolig och bra övning.

Först la du upp tre travbommar på ena långsidan, sedan var det några meters mellanrum så la du upp fem travbommar, på samma långsida alltså. Sedan kunde du göra lite som du ville emellan dom och liknande. Så i början gjorde jag som Åsa sagt åt mig, skritta diagonalt över bommarna och se till att Idde tog två steg mellan varje bom.

Sedan de första gångerna jag travade över bommarna så gjorde jag en volt i "mellanrummet". Efter ett tag gick jag från trav till halt i mellanrummet sedan trav igen över nästa serie bommar. Sedan kunde jag sakta av till skritt emellan för att sedan gå in i trav igen.

Det gick bra idag, i början hade han svårt att koppla av både över och mellan bommarna. Men efter några gånger så gick han i ett bra lugnt tempo så det var riktigt roligt.

Det blev inga bilder idag då det hann bli mörkt. Men bjuder på en bild på Åsa och hennes söta Lilleman (High Way).


Postat av: Emelie

sv: Ohja! Min racerbil fick jag tillbaka efter ca 2 dagar ;-) Någon måtta får det minsann vara! Under tiden jag var såkallad billös/handikappad/fast i mitt hus eller vad det nu kallas när man förlorar sina kära låtsas ben (läs bil) så körde jag faktiskt monsterbilen!



Kan du förstå det? Jag körde mammas bil i 2 hela dagar!! Jag började faktiskt tycka den var helt OK, men det säger jag inget om här hemma hahah.



Saknar dig med!!

2011-11-06 @ 22:59:54
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: natalja

sv; SHIT :o det hade jag helt glömt av! Jag kollade ju några dagar efter jag fixat din design, men kunde hitta något konstigt .. åh va jag har krånglat till allting nurå :(

2011-11-07 @ 14:52:43
URL: http://ltotheove.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?