Fredagens ridpass

I fredags så red en kompis till mig Idde, eller hon började rida. Det var ett litet tag sedan hon satt på en häst och nu är hon lite extra försiktig då hon är gravid. Men allt gick i allafall jättebra. Karin värmde upp Idde åt mig sedan ville inte hon rida något mer.

Och jag tyckte det kändes taskigt att åter en dag bara värma upp honom och sedan sluta, så jag trotsade min onda fot och hoppade upp. Något jag inte kanske skulle ha gjort men det gick bra. Han var riktigt pigg men lyssnade som sagt bra.

I slutet av ridpasset så galopperade jag upp för backen utanför paddocken. Det tycker Idde är jätteroligt och han verkligen sträcker ut sig när han får galoppera i den backen. Sedan galopperade jag när jag kom ner från backen igen, ett antal meter till paddocken. Då passade Andrea även på att fota lite.

Såhär kommer fyra bilder från när Karin och jag red i fredags.







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?