Dagens ridpass

Äntligen kunde jag sätta på Idde sadeln för nu har hans "sår" blivit mycket bättre. Så idag åkte dressyrsadeln på, med det nya schabraket och lindorna :D 
Min älskling var supersnygg! Haha!

Vi skrittade och travade fram på vägarna runt om stallet, Åsa red lektion för Lisa så då passade jag på att värma upp riktigt ordentligt på rakt spår eller vad man ska säga eller ja på raka vägar. Haha.

Sedan när vi kom in i paddocken så jobbade jag mycket med att få han att flytta sig från skänkeln istället för mot den då det är någon han brukar göra. Det gick bra efter ett tag och i slutet av ridpasset gick han riktigt bra. Det blev mest trav idag då jag tyckte att det var en del att jobba på i den. Han har ju inte gått ordentligt på ett tag så han var lite stel.

Sedan fick han skritta av medans jag och pappa gick och krattade och mockade i paddocken. Då fick han gå med alla remmar uppknäppta och lösa tyglar. Min duktiga och fina kille!





Slänger in en bild här under också på mina söta och duktiga vovvar som väntar under ridpasset.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?