Dagens ridpass

Nu är jag hemma från stallet. Idag var det hemskt att rida, det verkligen spöregnade, bokstavligen. Både jag och Idde var genomblöta efter kanske fem till tio minuter.

Men det blev ett försök till dressyr i paddocken idag också. Idde var rädd för allt och flög hit och dit under hela ridpasset. Han var rädd för staketet till paddocken, hinderstöden vid sidan av paddocken, ja allt verkligen som han aldrig annars reagerar på.

Vi började med att värma upp i skritt i 20 minuter där vi arbetade med en lång och låg form, Idde koncentrerade sig inte för fem öre i början men jag gjorde mycket volter tillbaka och skänkelvikningar och då började han lyssna bättre. Sedan travade vi serpentiner i kanske tio minuter och sedan var vi så blöta och kalla och jag såg knappt något framför oss för att det regnade så mycket så då travade jag av honom lite och sedan skrittade jag av honom.

Så till slut gick det la bra men han var inte samma arbetsvilliga Idde som han brukar vara men det var nog på grund av vädret. Tyvärr blev det inga bilder då pappa var inne i stallet och mockade och fixade allt annat.



Postat av: Emelie

sv: haha meningen med den rubriken var ju att folket skulle bli "rädda" ;-)



Jaa vi kan ses den lördagen då =)

2011-09-26 @ 21:19:31
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Moa

jaha okej. Men vad bra :)

jo min helg har varit toppen!

2011-09-26 @ 21:58:32
URL: http://skothaastar.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?