Gårdagens ridpass

Igår så vad Iddes nya medryttare ute och red igen. Och som jag sa igår så är han under igångsättning så det blir mest skritt men hon får testa att trava några varv så hon känner om hon klarar av honom. De två tidigare gångerna hon har varit ute så har han kastat av henne, med sina berömda "skutt".

Igår så ville jag testa honom innan hon hoppade upp för att känna igenom honom, jag själv har ju inte ridit honom på ett tag så jag ville kolla om han kanske hade ont någonstans, bara var pigg eller ifall han bara testade henne. I början var han ganska så stel som han är i nästan varje ridpass i början, Idde är en rätt så segstartad häst så det krävs mycket uppvärmning för honom, men sedan testade jag trava lite och han var så mjuk. Han var riktigt fin!

Men sedan hoppade Andrea upp och efter ett tag skulle hon testa att trava, då sköt han rygg direkt så hon var nära på att flyga av igen. Vi hade med gramanen upp också och satte på den då, då slutade han eftersom han inte får kraft att bocka med den på, men istället testade han henne genom att stå helt stilla...

Andrea fick kämpa på hårt men till slut gick han hyfsat. Hon kommer ut i helgen igen så får vi se hur det går då. Hoppas bebisen skärper sig snart!

Bjuder på en bild från i somras då han hade en dag då han bara skulle jävlas med mig.




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?