Bett på pigg häst

Under alla år jag har haft Idde så har mina tankar gått fram och tillbaks mellan olika bett. Det är nämligen så att Idde är ganska känslig i munnen, det var ännu värre när jag precis fick honom, dock så är han ju väldigt pigg. Jag har testat de flesta bett, dock vill jag inte ha något jätteskarpt på honom.

För det mesta har han gått på tredelat plastbett och även lite på ett tredelat pessoabett. I början när jag fick honom så red jag på hackamore då det gick knappt att ta i hans mun men det löste sig när jag ridit på hackamore ett tag. Hans tänder är kollade.

Men har någon av er läsare något bra tips på något annat bett som kan funka på en känslig pigg häst? Skulle vara kul med lite tips.


Piddis och min förra styvdotter.


Postat av: Hanna

SV Tack så mycket ! :D

2011-04-26 @ 14:47:44
URL: http://brusella.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?