Dagens ridpass

Ja, som ni vet var jag i stallet idag. Jag hade dressyrlektion för Emelie, eller rättare sagt, skulle ha dressyrlektion för Ems. Men det blev mer en träning i rodeo. I början gick allt jättebra, han var till och med lite segare än vanligt, fick "banka" på ordentligt för att han ens skulle gå fram ordentligt.

Men sedan hände något, han sköt i luften för minsta lilla, la jag till skänkeln så var det bara upp och ner direkt igen. Tyvärr lyckades han få av mig vid ett tillfälle, då stegrade han först och sedan världens bocksprång efter. Det var ingen farlig avkastning direkt, men jag sträckte hela högra sidan och slog i ryggen, men landade på min mjuka lilla rumpa trots allt.  

Det lilla ironiska var att Idde tydligen inte verkar vilja bli äldre, han fyllde nämligen år idag. 13 år blir den lilla gossen idag. Men som sagt ville han tydligen inte bli äldre. Det lilla gulliga i det hela var att Tingis (min hund) var med i stallet och när Idde kasta av mig gick hon till attack mot honom, sedan var hon på honom hela tiden efter.. Knäppa vovve.

Här är en lite bildserie som är ihopklippt, tyvärr blev inget filmat men det är lite musik i bakgrunden och massa fula bilder på mig och en flygande häst.




Postat av: Emelie

VILKEN J*KLA PROFFSFOTOGRAF SOM TAGIT DESSA BILDER ;) Tror personen heter Emelie, känns som att det är...jag? :o

2011-04-26 @ 23:22:53
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?