Fortsättning 2...

... Efter några månader så började Idde bli väldigt fin att rida. Han skötte sig bättre och bättre, började gå upp i vikt och fler och fler människor fick sitta upp på honom. Vi började hoppade lite smått, rida ut med andra och allt gick jättebra. Hans muskler växte och han började blir riktigt snygg!

Efter åtta månader skulle jag flytta tillbaks upp till Stockholm. Eftersom jag inte var 18 år då så fick jag själv inte bestämma om jag kunde ta med mig honom eller inte. Jag kunde alltså inte ta med mig honom. Så han åkte ut på annons, till salu.

Efter några dagar på annons ringde det en familj som verkade jättebra. Dottern var några år yngre än mig men dem sa att dem tänkte ha Idde som mor och dotter häst. Dottern var lite mer träningsinriktad och mamman lite mer "skogsmulle". Perfekt tänkte jag.

Dem kom ut och provred, allt gick super. Det bestämdes efter att några andra också varit ute att de skulle få ta honom. Jag åkte med dit och lämnade honom, jag bodde även några dagar hos familjen för att se att allt verkligen gick bra. Allt gick jättebra, han verkade trivas och må bra.

Efter några månader började jag se på bilder dottern la upp på internet att han började gå ner i vikt, jag läste också att han börjat uppföra sig illa... Jag kunde inte låta det fortsätta så, det resulterade i att jag började bråka med dottern i familjen, plus mamman som försvarade sin lilla dotter. Efter några månader av bråk och liknande hörde familjen av sig, dem kunde inte ha kvar honom.

I det läget stod jag i valet att ta tillbaks mitt livs kärlek och hoppa av skolan och flytta tillbaks ner till Göteborg eller att missa att ta tillbaks Idde och gå kvar i skolan i Stockholm. Vad tror ni jag valde?
Fortsättning följer...


Idde några dagar innan han åkte.

Dålig bild, men så såg han ut när han kom tillbaks.


Postat av: Emelie

Du kan ju inte skriva "Vad tror ni jag valde?" och sen lägga ut en bild på "såhär såg han ut när han kom tillbaks" HAHAHAH sötplupp!

2011-04-21 @ 16:05:58
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?