Fortsättning 4...

Vi flyttade upp till det där gulliga lilla stallet som ligger i Vallentuna utanför Stockholm. Den 16 december 2009 halv tre på natten klev Idde ur transporten. Det var ett transportföretag som hade kört upp honom, han var väldigt lugn och jag kom dit lite efter han hade lastas ur då jag hade råkat somna hemma.

När jag öppnade stalldörren så gnäggade han, jag tror jag nästan aldrig har varit så varm i mitt hjärta. När jag klev in i boxen var det nästan som att han kramade mig, han la sin hals runt mig när jag kramade honom. Det var underbart.

I början på januari 2010 kom det ut en gullig liten tös som skulle provrida för att bli medryttare. Både hon, jag och Idde verkade komma överens så hon började rida Idde några dagar i veckan. Eller om det var en dag i veckan i början, jag minns inte riktigt. Dagarna, veckorna och månaderna gick, Idde blev mer och mer hemmastadd och började se riktigt riktigt fin ut när sommaren kom.

I augusti kom jag in på en skola i norra Värmland, Sophia lovade att bli fodervärd åt honom medans jag var borta, plus två tjejer till som skulle hjälpa till med honom. Jag flyttade, kom hem med jämna mellanrum och då var jag alltid i stallet. Månaderna gick och Idde klarade sig bra.

Dock så hade jag praktik i en månad nu i början på mars till slutet på mars, vilket gjorde att jag hade den här i Stockholm och det gjorde att jag var i stallet mycket mycket mer än tidigare, jag kunde inte återvända till skolan igen, jag kunde inte lämna min andra halva. Vilket gjorde att jag för fjärde gången i mitt liv hoppade av gymnasiet, tredje gången för Iddes skull. Åkte upp och hämtade mina saker och flyttade hem igen.

Nu är jag hemma igen, Piddis och jag är tillsammans igen och för första gången på nästan ett år, känner jag mig hel igen. Jag är inte hel utan Idde, min andra halva saknas, mitt hjärta saknas, nu är vi tillsammans igen. Här kommer lite bilder från när han kom till stallet i Vallentuna tills nutid.


Januari -10

Mars -10

Maj -10

Juni -10

Juni -10

December -10

Mars -11

April -11




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?