Någon knivskär hästar... Igen...

En kvinna i Malsta som ligger utanför Norrtälje misstänker att hennes ena häst blev knivskuren natten mellan tisdag och onsdag i förra veckan. Skärsåret är ungefär en decimeter långt och är vid hästens könsorgan, händelsen är polisanmäld. Artikeln är hittad HÄR.

Jag tycker det är så oerhört läskigt. Norrtälje ligger inte långt härifrån men det finns nog såna här dumsnutar överallt i Sverige, över hela världen. Det är hemskt hur vissa människor kan göra en sådan här sak!

Det är inte många år sedan det fanns någon i Dalarna som löpte amok, om jag inte minns fel var det väl en liten ponny som fick sätta livet till för den dåren? Det är helt sjukt, snart vågar man inte ha sina hästar ute längre. Det är snart dags att sätta upp larm och kameror vid hagarna. Nej, man får hoppas bara att sin egna häst inte blir skadad, eller ingen för den delen!


Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig!



Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

usch fy vad hemskt det är , man vågar ju knappt lämna hästarna i hagen längre :O

2011-04-26 @ 16:38:53
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Ponnyn i dalarna hette silver.

Det har varit en hel del av den där otäcka sortens människor i dalarna de senaste åren. Min kompis bla fick sitt sto illa skuret på bete för nått år sedan.=/

mvh/Q

2011-05-02 @ 13:24:42
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?