Träning 19 april 2011

Idag hade Sophia, Iddes medryttare, träning för min kära vän Emelie. Vi ska eventuellt ställa upp i en tävling den första maj. Det blir Iddes första hopptävling någonsin så träningen är i full gång. Det är ännu inte helt klart om dem kommer ställa upp, Sophia och Idde alltså, men vi hoppas på det.

Så idag var det träning för Emelie, självklart var jag där med kameran i högsta hugg.

Träningen idag tyckte Idde var lite jobbig, han är inte van vid att hoppa bana riktigt än, och idag fick dem öva på snäva svängar och att hoppa bana överhuvudtaget. Idde skötte sig väldigt bra, dock så blev han lite sur när han blev trött efter ett tag. Men runt kom dem.

På ena kort sidan stod en tvåkombination med två räcken, det ena ett litet titthinder. Det var 7½ meter emellan dem. I mitten på ridbanan stod ett annat räcke som även det var ett titthinder. Sedan på motsatta kortsidan stod det en oxer.

Här är en film jag klippt ihop från idag. Jag vet att det står att den är producerad av snuusan.blogg.se men det är min gamla blogg.


Postat av: Emelie

Rättelse (haha):

"Det var 7½ galoppsprång emellan dem" NEJ LOPPIS! Det var 7½ meter emellan dem =) det blir 1 galoppsprång.

2011-04-20 @ 16:23:57
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?