En sjuk sak...

... En sak som jag väldigt ofta märker när jag inte har ridit på några dagar är att jag får väldigt ont i ryggen. Nu har jag ju inte ridit på ungefär en och en halv vecka. Min rygg dödar mig snart, när jag tänker efter så är det så jämt när jag inte rider på några dagar.

Därför märker jag ju att ridningen även är bra för min kropp, jag som väldigt ofta har ont i leder och hela kroppen, ridningen hjälper min kropp att hålla sig stark och i trim. När jag inte rider på länge så stelnar hela kroppen och jag får genast ont. Detta är ännu ett skäl till att ridningen är så bra för oss människor, vi tränar våra kroppar "omedvetet" medans vi har det roligt.

Självklart var det något man redan visste att ridning är en väldigt bra träning, men jag har inte märkt tidigare att det har denna effekt på mig. Nu vill jag bara hem och hoppa upp på Piddis, det vill jag i för sig alltid när jag är ifrån honom men jag vill bli av med smärtan jag har nu.


Tänk att du gör så himla mycket i mitt liv!


Postat av: Othilia

Mycket fin häst du har =)

2011-08-09 @ 13:51:07
URL: http://peasantelisas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv; Hihi de är ju rätt söta så man kan bara inte bli irriterad! :) Oden rullar sig 9 gånger av 10 efter vi har ridit eller kört! ;)

2011-08-09 @ 15:12:15
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?