Rätt åt människorna

I april i år blev en mor och hennes dotter av med sina djur på deras gård. Det var tre hästar, två hundar och tre katter som togs omhand. Dottern var det som hade hand om ansvaret över hästarna, hon jobbade även extra hos en travkusk i närheten men blev då av med jobbet. Samt sin travlicens när Halmstads travbana fick reda på beskedet.

Alla samtliga djur var i dåligt hull och alla var vanvårdade. De tre hästarna hade även dålig hovvård. Kvinnorna planerar att överklaga beslutet om händertagandet av djuren.

Alltså jag tycker inte det ska gå att överklaga sådana domar. Har man blivit av med sina djur för att man vanskött dem så ska man fan få ta det. Ursäkta mina ordval men jag tycker inte att människor som inte kan ta hand om sina djur ska få ha några djur överhuvudtaget.
Vill man så gärna ha sina djur eller ha djur så ska man fan se till att ta hand om dem också. Framförallt när det gäller hästar och deras hovar och mat. Jag vet hur det är att ta hand om en vanvårdad häst, tack vare att man slarvat med Iddes hovskötsel är han se och vriden i bakbenen.

Ibland så tycker jag faktiskt bra om länsstyrelsen och deras inspektioner då det även finns människor i Sverige som inte klarar av att ha djur. Det är bra att dem kommer oanmälda och att dem faktiskt gör något åt vissa situationer. Så en hiss till länsstyrelsen och deras djurinspektörer!


Postat av: FIA

Jag håller med dig! Och jag tycker att det är så synd att straffen för djurmisshandel/vanvård ect. är så låga! Att vanvårda till djuret dör ger lägre straff än tex. stöld!?



// Fia

www.fiaalbertsson.spotlife.se

2011-08-20 @ 19:27:29
URL: http://www.fiaalbertsson.spotlife.se
Postat av: Emelie

Du har så rätt så Loppis!

2011-08-20 @ 21:01:11
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?