Ungjävel!

Mellan den andra och sextonde juli i år så gick en tolvårig pojke in i ett stall i Florida och misshandlade djuren i stallet brutalt. Han gick in i stallet vid flera olika tillfällen och attackerade dessa oskyldiga djur.


Två ponnyer och två getter fick sätta livet till för denna ynglings behandlande. Dem misshandlades så brutalt att deras ägare senare fick avliva dem. Den ena ponnyns bakben var brutet och skuret riktigt illa. Till sin "hjälp" hade tolvåringen kniv, golfklubba, en bit timmer och ett rör.


Pojken utreds nu av polisen och kan komma att dömas som vuxen. Det finns två vittnen som har sett pojken vara där vid flera olika tillfällen och någon gång ska han ha lämnat kvar sin hund.  


Flera djur skadades men överlevde, bland annat där en annan häst.
Än så länge har polisen inte hittat några motiv till attacken. 


Jag har bara en sak att säga om detta, den ungjäveln skulle inte överlevt länge i mitt sällskap. Är man dum i huvudet och ger sig på oskyldiga djur då förtjänar man att torteras till dötts. Jag förstår inte hur vissa människor är funtade, helt ärligt. Djur är det mest oskyldiga släktet på denna jord, vi människor förstår bara inte det. Självklart finns det djur som dödar människor, men det är för försvar eller för att själva överleva. Vi människor kan klara oss utan att döda djur.


Jag skäms lite över att jag själv har dessa åsikter men ännu inte blivit vegetarian eller vegan, jag testade när man var väldigt ung men i och med att jag inte tycker om grönsaker går inte det. Men jag levde med en vegan i ett år och det är en människa jag ser upp till extremt mycket.


Människor som är såhär grymma mot oskyldiga djur förtjänar inte att leva, dem är som luft i mina ögon.

Läs hela den riktiga artikeln HÄR! (Den är på engelska)



Postat av: Jessica

Sv; Det tror jag ni två fixar tillsammans! Med lite vilja och envishet går det mesta!

2011-08-11 @ 13:11:11
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?