Dagens ridpass

Nu är jag hemma från stallet, lite dyngsur efter allt regn som öste ner, men hemma är jag och nu väntar en varm skön dusch!

Idag var jag ute hos min älskling, det var fint väder från första början, det var precis när ridpasset slutade som himlen öppnade sig och det föll massa vatten ner. Vi började dagens ridpass med att skritta fram tjugo minuter ute i skogen, tog en liten runda där vi för det mesta red på asfalt.

Efter dem tjugo minutrarna började jag jobba honom lite på banan, lägga några volter och försökte böja honom åt båda hållen och få honom att forma sig, vilket by the way börjar gå mycket bättre! Efter lite arbete i skritt övergick passet till trav där vi även jobbade en hel del med formen.
Vi tog någon galopp också men det var så fruktansvärt geggigt på banan så det skvätte en hel del, sedan så skrittade vi av i skogen i en kvart också.

Så det blev ett lite varierande pass idag, men Piddis verkade inte ha några problem med det, lika underbar som vanligt, lugn och fin. Mammas älskade lilla hjärta!


Mitt allt, mitt liv och ingenting annat!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?