Gårdagen

Gårdagen spenderades först i stallet, det spöregnade verkligen ute och var man ute i två minuter så var man genomvåt sen. Så när jag kom till stallet stod hästarna inne och hade gjort det sedan morgonen. Så Piddis fick stå i gången medans jag mockade det lilla han hade skitat ner under tiden dem stod inne och sedan fick han mat.

Han njöt lite av att stå inne och vila tror jag, han var väldigt lugn och fin. När jag var klar i stallet så hade det slutat regna och hästarna var torra så då fick dem gå ut igen. Vilken även det tror jag att dem alla fem blev glada över. Så igår blev det vila för älskling på grund av vädret.

Efter stallet blev det mycket fara och flängande. Jag skulle åka till Österbybruk för att hämta hem Nemo, först förbi Systemet med Tobbe, Jossan och Sara, in en snabbis på Djurmagazinet och köpa lite till Nemo och sedan till en bankomat för att ta ut pengar att betala Nemo med. Det var kaos på motorvägen mot Uppsala, alla skulle tydligen uppåt i landet igår. Så vi släppte av Sara i Märsta när vi ändå skulle ta gamla vägen till Uppsala.

Väl framme i Uppsala så råkade jag och Jossan missförstå varandra så vi lyckades åka på motorvägen mot Stockholm igen i en rondell. Haha, men vi fick vända i Knivsta och sedan tog det någon timme till innan vi var framme. Men allt gick bra, resan hem också.


Nemo =)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?