Vad tänker ni på?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så åker jag ner till Alingsås imorgon, jag ska ju flytta dit så snart jag har hittat en stallplat. Så det jag främst ska göra nu i veckan är att åka och kolla på lite olika stallplatser.

Så jag tänkte kolla med er, vad är det ni tycker är viktigast och det ni kollar extra noga på när ni letar nya stallplatser?

Det jag tittar mycket på är takhöjden (eftersom Idde är så hög), hagarna och träningsmöjligheter. Jag tycker att sommarhagarna/hagen ska vara tillräckligt stor och ha tillräckligt mycket bete så det näst intill räcker hela sommaren. Självklart stödfodrar jag Idde nästan hela somrarna då han har jättesvårt att hålla sitt hull. Han är en häst som jättelätt går ner i vikt om han inte får i sig tillräckligt mycket.

Men brukar ni ha någon checklista eller liknande när ni kollar på stallplats?


Jag tycker det är viktigt att både häst och ägare trivs i stallet.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?