Dagens ridpass x2

Nu har jag precis kommit ut ur duschen, kom hem för bara en liten stund sedan från stallet. Allt har gått bra idag, jag och Ems rejsade lite och Idde fick mycket böjning idag.

Gothenbay Runner (Rune)
Jag red Rune idag, Emsens häst, medans Emelie red Chanel. Vi red en runda som jag tror vi kallade brandvägarna (?), en jätterolig runda i allafall där man kunde göra mycket tempoväxlingar. Det var blandade grusvägar, asfaltsvägar och skogsstigar. Rune skötte sig som vanligt bra och var trevlig att rida. En aning piggare än vanligt då han vet att dem brukar rejsa på den rundan. Men skojsigt var det. Vi "släppte" hästarna en raksträcka och då gick det fort, men både vi och hästarna tyckte det var superskojsigt!

Ideal Value (Idde)
Till slut fick jag sitta upp på min bebbe igen. Glädjen var dock kortlivad då han inte kändes riktigt som sig själv i höger varv. Ems konstaterade ganska snabbt att han troligtvis satt fast i bogen och halsen. Så hon började dra och knäcka Piddis lite så efter det fick hon hoppa upp lite. Efter ett tag släppte det och Piddis blev väldigt fin igen. När Emsen hade gjort några varv så hoppade jag upp, även då gick det mycket bättre.
Så idag blev det mycket böja och tempoväxlingar för Piddis. När han gick bra i höger berömde jag jättemycket och bytte till vänster då han är mycket lättare i det varvet, när han gick bra där så bytte jag till höger och så vidare. Ett väldigt givande och roligt ridpass!


En gammal bild på mig och Piddis.


Postat av: Emelie

Ser du! ;D mina träningar är inte alltid tortyrträningar haha!

2011-05-26 @ 22:17:06
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?