Dröm när jag var liten

Som de flesta barn hade även jag en dröm när jag var liten. Mina drömmar har alltid haft något med djur att göra, veterinär, ridande polis, polis med hund och så vidare. När det kommer till hästar så hade jag väl samma dröm som alla flickor och pojkar när dem börjar rida. En dröm att någon dag få ha en egen häst.

Tänker man efter så är det inte jättemånga ryttare som någon gång får en egen häst. Vissa har inte råd, vissa har inte tid och så vidare. Jag hade turen att vi femton års ålder få min första egna häst. Sedan vi sexton års ålder få min andra, och under det året hann min första häst dö.

Ännu en dröm, utöver den med att få en egen häst, var en av mina hästdrömmar att bli lika känd och lika duktig som Malin Bayard. Jag vet i dagsläget att jag aldrig kommer komma upp till dem nivåerna och kanske inte bli lika duktig, men än så länge har jag inte gett upp till att bli en duktig ryttare. Dock så har jag gett upp drömmen om att bli en känd ryttare.

Min nuvarande dröm är att få ha kvar Idde så länge som möjligt, att få utvecklas tillsammans med honom och att vi ska få underbara år tillsammans. Där ligger mina hästdrömmar nu. Sedan om vi kollar på yrkesdrömmar är min nuvarande dröm att öppna ett hem för vanvårdade och hemlösa djur. Där står jag idag.

Vad var era barndomsdrömmar, har ni uppnåt dem idag?


Jag och min första medryttarponny :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?