Liten och galen

Hur kommer det sig att man inte har något förnuft när man är liten? Haha, alltså som ryttare var jag helt orädd och oförsiktig typ när jag var yngre. Jag kunde skena runt ute på vägarna och hoppa stockar och grejer som var lika höga som hästen, inte såg man till att veta hur baksidan av hindret såg ut.

När man är liten verkar man tro att det inte finns några konsekvenser, inga dåliga saker som kan hända och man verkar tro att det inte finns några bekymmer.

I dagens läge skulle jag aldrig ens låta Idde skena utan att jag hade kontroll på honom, självklart kan han få springa av sig ibland men det anser inte jag som sken, det anser jag som att man låter sin häst rejsa lite och få sträcka på sig.

Jag skulle aldrig heller i dagens läge kunna hoppa en stock i skogen utan att ha sätt hur det såg ut bakom stocken eller liknande. Ibland är man så ung och dum, jag är glad att de flesta människor växer upp och börjar använda sin hjärna :)




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?