Hästfysioterapeutens besök 2

Idag kom som sagt Johannes ut igen. I torsdags när han var ute så hittade han en liten låsning i Iddes högre bog och även en sne kota uppe i ländryggen. Jag fick även två övningar av honom som jag har gjort varje dag sedan i torsdags. Dem har tydligen hjälpt.

Låsningen i bogen var helt borta nu och kotan hade flyttat sig lite mer till rätta. Dock var Idde väldigt stel i ryggen så jag fick ännu fler övningar jag ska göra nu. Men annars verkade allt vara bra med honom. Fick även order om att ta bort brodden han har på utsidan av sina skor.

Min förra hovslagare satte ju dit brodd på honom då han sätter ner sina bakben och sedan vrider dem, men Johannes tror att det är på grund av dem som Idde har blivit stel i ryggen. Så hellre att han har lite annorlunda steg än att ryggen blir paj. Så det ska göras ikväll.

Så ikväll blir det till att åka tillbaks till stallet, ta in Idde och Harry. Sedan göra övningarna på Piddis, skruva ut brodden samt kolla vilken färg hans bom i sadeln har och sist ringa Emsen! :)
Jag är väldigt glad att jag har börjat tagit ut Johannes, han är riktigt duktig, lätt att ha att göra med och väldigt trevlig!


Bild från förra vintern.


Postat av: Emelie

Så det går bra att lyssna på när Johannes ber dig ta av brodden, men inte när jag säger åt dig ;)



I'm waiting for you to call! hahahah :D

2011-10-10 @ 17:26:08
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?