Allergisk reaktion?

Som jag skrev i det tidigare inlägget så har Idde fått något som liknar en allergisk reaktion, han är inte den enda hästen som har fått något sådant här. Men det är som att det är småsår över bog, magen och bakbenen. Det har tidigare inte varit så farligt och är väl inte farligt nu heller egentligen då han inte ömmar eller liknande.

Men idag så gjorde jag rent såren, eller det är mer som skorpor, som jag alltid gör men upptäckte då att vissa har blivit som öppna sår, inte stora men det är ändå sår.
Jag tänkte att jag ska ringa en veterinär på måndag då jag ändå måste ha ut en för att kolla tänderna på Idde. Så vi får se om dem kan komma ut och kolla på dem.

Såhär ser dem ut:

Det är inte lera utan de där är såren.



Postat av: Emelie

Men oj!! :s konstigt.. Vad äter dom för något? Finns de någon konstig växt i hagen? Eller typ knott eller något..

Åh ;-) Tandläkarbesök inspirerat av mig! hahah jag har galet tråkigt... Hoppas Piddilusen är fin i käften sin!



sv: Åh har du ett hackamore? Vore guld om jag fick låna :D

2011-09-16 @ 22:29:41
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Anki

Det är inte regnskållor han fått? Vet inte hur du täckar honom men det är vanligt om hästen går täckad när det är varmt, om hästen samtidigt kanske är lite långhårig, eller att täcka en fuktig häst är inte heller bra...



http://ridsport.ifokus.se/articles/4d717b13b9cb46222d08700f-regnskallor

2011-09-16 @ 22:53:29

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?