Dagens ridpass

Som jag skrev i det tidigare inlägget så spöregnar det idag, gjorde även det under hela tiden jag var i stallet. Men jag och Hanna bestämde oss att rida ut ändå. Det är skönare och roligare att rida ut i skogen när det regnar än att sitta och puttra runt på ridbanan.

Men vi red upp till sjön och sedan vidare på vägen som går brevis sjön, där kom det en lite bäck som man är tvungen att passera för att komma vidare. Idde är en häst som är livrädd för vatten, så vi kom inte över där, varken Paganini eller Idde ville gå över.

Så både jag och Hanna hoppade av våra hästar och ledde dem över, då går det minsann jättebra att gå över, haha. Men efter där så fick vi någon knäpp i skallen och hoppade upp på varandras hästar. Haha, så Hanna red Idde och jag red Paganini efter det.

Så Hanna kommer sedan att skriva ett inlägg om hur hon tyckte det var att rida Idde.
Paganini däremot var jättetrevlig att rida, aningen seg om man jämnför med Idde, men helt okej. Hade en supermysig trav att sitta ner på och en väldigt mjuk galopp så det kändes som att man satt i en gungstol. Men jag tror att jag kommer ha träningsvärk imorgon i benen, man fick kämpa rätt hårt för att få honom att gå fram. Haha.

Vi var ute i spöregn i drygt en timme och tjugo minuter, vi red i alla gångarter och allt gick super! :)


Hanna och Paggis för någon vecka sedan.


Postat av: Jennifer:)

Va mysit!:)

2011-09-12 @ 21:51:29
URL: http://zackeneo.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Haha, vi hade sjukt skoj! Alltid lika skoj! Tak för att jag fick rida Idde :D Väldigt sexig bild må jag säga! Haha ;)

2011-09-13 @ 00:26:54

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?