Dressyrsadel

Jag vet inte om ni minns det att dressyrsadeln jag har, har jag bara lånat av en kompis hittills. Det är nämligen så att enda sedan jag skaffade Idde så har jag haft samma gamla allroundsadel från Stübben. Det lite roliga med det hela är att den sadeln köpte jag från Brita också, samma person som jag ny lånat dressyrsadeln av.

Men alldeles nyss så satte jag över lite pengar till Brita då jag ska köpa sadeln, och underbar som hon är låter hon mig ta den på en liten avbetalning plus att hon ger mig ett hejdundrans bra pris. Hon är underbar Brita, när vi stod på Gråbo Ridklubb tillsammans så hjälpte hon mig jättemycket och jag fick och fick köpa jättemycket saker av henne eftersom jag inte hade så mycket till Idde i början.

Så nu är dressyrsadeln min, eller typ halva men ändå. Det är faktiskt första gången som jag betalar en sadel helt själv utan pappas hjälp. Känns faktiskt riktigt bra att slippa behöva fråga honom om pengar. Så idag är jag stolt och glad över att jag nu har en dressyrsadel som är min! :D


Där har Piddis dressyrsadeln på sig, man ser inte så mycket.

Det är en Wintec dressyrsadel, alltså syntet. Men superskön att rida i och Idde verkar trivas i den! :)


Postat av: Emelie

Då kan du ju byta bomvidd i den han musklar om sig, vad fick du köpa den för?

2011-09-26 @ 16:45:11
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?