Stallet

Ja, det blev ingen ridning idag inte. När jag kom ut i hagen så stod faktiskt alla hästar uppe i den övre delen av hagen (där vi har öppningen). Men Idde verkade inte samarbeta idag, han drev istället igång alla hästar i hagen och körde full fart längst bort i hela hagen fram och tillbaks kanske tre gånger.

Sedan så lyckades jag stänga av honom från gruppen och körde iväg honom självmant och höll på ett tag tills han stod helt stilla och jag kunde gå fram till honom. Men då visade sig att han hade slängt av sig en sko. Så det blev ingen ridning. Så imorgon blir det till att ringa Arne igen så han kommer ut och slår på den skon så han slipper stå allt för många dagar.

Annars så gjorde vi inte så mycket i stallet, Andrea borstade igenom hela Idde medans jag fixade maten, mockade och fyllde på med nytt strö. Samt bytte jag vatten, en helt vanlig dag i stallet med andra ord.




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?