Tvättas

Jag kom och tänka på en sak när jag själv stod i duschen igår. Haha.

Nu börjar hösten komma, dagarna blir mörkare, kallare och lerigare. Under sommaren så sköljer jag av och/eller tvättar Idde efter nästan varje ridtur. Även en bit in på hösten så länge der är hyfsat varmt ute eller Idde kan stå inne tills han blir torr. Däremot på vintern så blir det mindre av den biten.

Om Idde blir svettig under ett ridpass när det är kallt ute och sådär så brukar jag mest bara svampa av honom så att svetten försvinner och sedan låta han stå med ett fleecetäcke tills han torkar.
Men hur gör ni?

Tvättar ni eran/era häst/hästar på vintern eller hur gör ni då?




Postat av: emmaa - fjording blogg

skicka din gästblogg till [email protected] :D

2011-09-12 @ 21:30:31
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: Emelie

Om jag nu har en hårig häst så skulle jag skritta hästen torr. Antingen leda eller uppsuttet.



MEN, jag rakar Runis. Så jag har inga svett problem ;)

2011-09-12 @ 22:56:20
URL: http://semlur.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Här ofta?